Primul meu hackathon

Primul meu hackathon

Prima oară când am auzit de Global Game Jam Bucharest a fost prin noiembrie 2014 și m-am apucat de treabă pe 3 decembrie 2014 (știu asta pentru că atunci am primit primul mail). În total am 354 de mailuri în folderul GGJ până acum; și astea doar pe adresa personală, nici nu vreau să mă apuc să număr cele de pe mailul de birou.

Global Game Jam (GGJ) este cel mai mare eveniment de creare de jocuri ce are loc în toată lumea, în acelasș weekend. Imaginați-vă un hackathon focusat doar pe game development, condensat în 48 de ore. Structura generală a GGJ-ului este următoarea: vineri la amiază se adună tot poporul, se uită la un video scurt cu sfaturi de la marii game developeri, iar apoi este anunțată tema secretă. Toți participanții, indiferent din ce colț al lumii se află, creează până duminică la prânz un video game respectând tema anunțată anterior.

fb-v2 cover

Pentru a vă face o idee, iată mai jos temele din anii anteriori:

2009 – As long as we have each other, we will never run out of problems;

2010 – Deception;

2011 – Extinction;

2012 – An image of “Ouroboros”;

2013 – The Sound of a Heartbeat;

2014 – We don’t see things as they are, we see them as we are;

2015 – What do we do now?

Da, temele sunt grele, dar jammerii trebuie să-și pună în valoare imaginația, creativitatea și ingeniozitatea. După cum zicea un prieten: „Băi, dacă ar fi ales ca temă Jungla Amazoniană, toată lumea ar fi făcut jocuri cu împușcături printre liane”.

Numărul locațiilor a crescut de la ediție la ediție:

  • 2009: 53 orașe, 23 țări, 1.650 participanți, 370 jocuri;
  • 2010: 138 orașe, 39 țări, 4.300 participanțo, 900 jocuri;
  • 2011: 169 orașe, 44 țări, 6.500 participanți, 1.500jocuri;
  • 2012: 242 orașe, 47 țări, 10.684 participanți, 2.209 jocuri;
  • 2013: 319 orașe, 63 țări, 16.705 participanți, 3.248 jocuri;
  • 2014: 488 orașe, 72 țări, 23.189 participanți, 4.292 jocuri;
  • 2015: 518 orașe, 78 țări, 28.889 participanți, 5.394 jocuri.

Pentru prima oară, România se află printre țările participante la GGJ și, guess what, e organizat de Google și The HACK 🙂 Eu m-am atașat maxim de acest event și a început să-mi placă din ce în ce mai mult să lucrez la el; așa că, în acel weekend, m-am decis să îmi iau sacul de dormit la mine și să petrec noaptea în locație. Până la urmă în prima noapte nu am dormit, am stat la povești cu jammerii. Trecuseră 20 ore de când a început evenimentul, iar eu eram trează de 30. M-au amuzat niște participanți care și-au întins sacii de dormit și erau lungiți unul lângă altul ca hamsiile 🙂 Alții s-au încolăcit și au luat formele fotoliilor puf. Unul din ei dormea chiar pe jumătate sub masă și pe cealaltă era învelit cu fața de masă. Amuzant.

ggj

A curs cu ture de pizza și de cafele noaptea, tocmai pentru a păstra jammerii activi și să nu simtă nevoia de nimic altceva. Orele au trecut super repede, nu știai când e zi, când e noapte sau dacă e sâmbătă ori duminică. Ca-ntr-un cazino, ce pot să zic?

Duminică la amiază, cele 18 echipe ce au supraviețuit weekend-ului si-au prezentat jocurile în fața juriului. Mai multe detalii despre jocurile realizate la GGJ Bucharest a scris Claudiu aici și aici. Cel mai amuzant a fost, bineînțeles, „Sperminator”, un joc în care tu erai un spermatozoid și, trecând de niște obstacole, trebuia să ajungi la oul magic. Sublim mod de a încheia sesiunea de prezentare.

Per total, din punctul meu de vedere drept organizator, m-am distrat maxim. Abia aștept ediția următoare. Data s-a anunțat deja: 29-31 ianuarie 2016.

Ne vedem acolo!