Cum a fost la Future of Media 2014?

Cum a fost la Future of Media 2014?

Când a văzut cum ploua afară în dimineața de marți, 9 decembrie, Anca și-a mai dat vreo 3-4 snooze-uri la alarmă. Poate-poate trece ploaia când va deschide din nou ochii. Evident că turna afară în continuare, dar pentru că a promis că vine, și-a făcut curaj și a luat-o din loc. A ajuns la cea de-a doua ediție a conferinței Future of Media, s-a lipit de o cafeluță și și-a găsit un loc în primul rând, ca la școală #ShortGirlProblems.

Cu ce am rămas eu de la Future of Media?

Petrișor Obae (Owner@Pagina de Media)

  • În 2014 au fost televizate 6.500.000 de reclame. Problemele apar la canalele TV specializate pe știri întrucât în „pauzele publicitare” bagă teleshopping deoarece acesta din urmă este foarte ieftin, iar publicul bătrân;
  • Product placement-ul a devenit o tendință nouă agresivă. Pentru a fi eficient, acesta trebuie să fie subtil, să fie reclamă mascată; Exemplu de product placement prost prin supraexpunere? Emisiunea „Visuri la cheie” este plină numai de Dedeman și eMAG. We’re not stupid, people;
  • Pe online, în timpul campaniei electorale de anul acesta, site-urile care au fost cele mai ok erau gandul.info, adevarul.ro (pe partea de video) si hotnews.ro.

Dragoș Stanca (Managing Partner@ThinkDigital România)

  • Conținutul trebuie să ne convingă că ne merită atenția, deci banii;
  • Oamenii preferă Facebook-ul drept filtru pentru a-și citi știrile; preferă să sorteze altcineva din multitudinea de informații, știrile cu adevărat importante;
  • Publicitatea trebuie să ne convingă că nu mai e publicitate.

Laura Barbu (Director, Brand & Marketing Communication@Vodafone România)

  • „We are faster and faster”. Fiecare persoană petrece peste 3 ore zilnic pe mobile (bănuiesc că ăștia ca mine cu N73 nu intră în această categorie);
  • După ce văd reclamele la TV, 74% din cei cu smartphone caută pe telefon mai multe informații despre acestea (de exemplu Ghiță Ciobanu, Bunicile de duminică).
razvan capanescu

Răzvan Căpănescu (Sursa foto)

Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer@Leo Burnett Group)

  • „Blend the skills of the whole organization into teams able to deliver business solution ideas”. Sunt agenții de publicitate care văd brief-ul ca pe un start-up;
  • „Choose your future – be more like a start-up, more like an audit company, or more like Hollywood”

Mugur Pătrașcu (Owner@iLeo)

  • „In 2014, The Digital Communication is dead”. Online-ul a dispărut;
  • Content, Community și Performance sunt cele trei lucruri ce trebuie integrate în 2015 în comunicare;
  • „Communication is fluid. Communication is pop culture”. Cum zicea și Dragoș Stanca, advertising-ul nu trebuie să fie advertising.

Cea de-a doua sesiune a început cu Claudia Chirilescu (Director General@Spoon MEdia) și Cristian Ursea (Digital Enthusiast@Spoon Media)

  • În 2009, un grup de foști angajați Yahoo au creat WhatsApp-ul cel de toate zilele. Pe lângă ce știe deja toată lumea că poate să facă (trimitere de mesaje text, foto, audio, video către o persoană sau către un grup), ce am aflat eu nou este mesajul broadcast, un fel de mass de pe vremea lui Yahoo Messenger (adică să trimiți același mesaj la un grup de persoane, ele primind mesajul individual).
  • 70% din cei care au WhatsApp, utilizează aplicația zilnic.
  • Speakerii recomandă să le dați o față umană brand-ului pe care-l reprezentați; cereți-le utilizatorului să trimită feedback pe WhatsApp, de exemplu.
  • De asemenea, ei propuneau să folosim aplicația pentru a trimite diverse mesaje, noutăți către utilizatori. Nu prea sunt de acord cu chestia asta… și așa primesc spams pe mail și câteodată prin sms, de ce să primesc și pe WhatsApp?

Mihai Gongu (Creative Director@GMP Advertising)

  • Cele 5 lucruri neinteresante despre viitor:
    • De foame mai scapi, de FOMO nu prea;
    • Ori suntem Nolani ori nu mai suntem. Brand-urile vor prefera să bage bani în video, deci vloggeri;
    • Și dacă totuși Darth Vader, nu era tac’su. Publicul va vrea să aibă mână liberă în continuarea poveștii;
    • Tot mai mulți învață japoneza nouă; am început să comunicăm în emoji;
    • Ochelarii viitorului sunt la Mark, nu la Larry. „VR va fi pentru video content ce a fost TV-ul pentru print.”

Foto găsiți pe pagina Evensys de Facebook.